Vårda dina relationer
Kundvård, personalvård, teambuilding. Möten mellan människor.
Event, konferens och relationer är en riktig 3Plan-favorit.
Vi jobbar med Marknadsföring, Kommunikation och Branding. För att lyckas har alla dessa en gemensam nämnare som är viktigare än något annat – människor! För att lyckas med att bygga varumärke, nå ut med ditt budskap och marknadsföra din produkt eller tjänst behöver du människor som delar med sig och människor som tar emot. Vi behöver mötas. Vi behöver prata, utbyta erfarenheter, bolla, diskutera och utvecklas tillsammans för att lyckas.
På 3Plan vet vi att det inte bara är kundrelationerna som är viktiga för att lyckas. De interna relationerna är minst lika viktiga för att varumärket och företaget ska växa och utvecklas. Därför väljer vi att jobba lika mycket med externa möten som interna. För att de är lika viktiga. Och såklart lika roliga!
Hur jobbar vi bäst med våra relationer?
Långsiktigt
Det viktigaste. Relationer tar tid att bygga. Det går inte att snabbspola fram en relation, varken till kunder eller medarbetare. Att bygga relationer bör därför alltid vara långsiktiga och bygga på mer kvalitet än kvantitet.
För att bygga starka relationer krävs mer än roliga event och coola mässmontrar. Visst kommer du få in besökare men det är vad du sen gör med kontakten som är det väsentliga. Hur du börjar bygga på er relation.
Ärligt
Ingen köper luftslott i längden. Varken kunder eller medarbetare. Du måste bygga dina relationer på ärlighet. Håll vad du lovar och leverera det du sagt.
Vad gör du med de insikter du fått från er senaste kick-off? Vad händer med alla visitkort från mässan?
När du jobbar med event i dina relationer är ärligheten huvudsaken. Det räcker inte bara att köra eventet – du måste hålla det du lovar även efteråt.
Personligt
En bra relation blir personlig. Det kan vara att jag som kund alltid får prata med samma säljare eller att dina medarbetare känner sig hörda och sedda.
När du har personlig kontakt kommer relationen faktiskt av sig själv. Man brukar säga att kundservice inte är en avdelning – det är allas jobb och ansvar.
Vi människor gillar att känna oss sedda och utvalda. Därför är många gånger VIP-klubbar och liknande varianter ofta väldigt uppskattade och effektiva sätt att jobba med kundrelationer.
Event vi gillar extra mycket
Treat the customer as if you are that customer
3Plan praktiska arbete med ditt event
Ett event kan se ut i princip hur som helst och vi på 3Plan är med er hela vägen som projektledare.
Det perfekta eventet kan vara ett intimt öppet hus i era lokaler eller att ta den viktigaste kunderna med sig på helikoptertur och bergsklättring.
Bara fantasin, och ibland budgeten då också tyvärr, sätter gränserna…
Planering av Event
Grunden för ett lyckat event, tillställning eller resa är planeringen och att jobba med rätt samarbetspartner och leverantörer. Eventplanering spretar lätt då man behöver ha många leverantörer, resebolag och hotell inblandade i samma event. Det tar vi hand om. Ni har en kontakt genom hela processen – oss. Vi planerar och bokar enligt önskemål och har täta uppföljningar för att stämma av utbud, menyer, budget och aktiviteter.
Inbjudningar, utskick och anmälningar ingår i planeringen så allt ni behöver göra är att skriva gästlistan!
Genomförande av Event
Väl på tillställningen har ni viktigare saker för er än att ta hand om markarbetet. 3 plan finns på plats vid behov och tar hand om projektledningen. Vi ser till att alla dekorationer och material monteras och tar emot de leverantörer av exempelvis mat och teknik så att de snabbt kommer på rätt plats. Under eventet finns vi tillgängliga och till att serveringen funkar, att fotografen inte missar att fota eller filma någon viktig händelse och att disk och skräp hela tiden städas undan.
Efter Event
Mycket ska göras även när väl Eventet är över. Givetvis ska allt städas och röjas. Material och teknik ska packas igen och leverantörer ska hämta mat, porslin och skyltmaterial
Tackkort skall kanske skickas eller bildmaterial redigeras. Inget lämnas åt slumpen så för både er och vår trygghet har vi alltid ett uppföljningsmöte innan vi avslutar ett Event så att inga lösa trådar finns kvar.