fbpx

Presentation – Det här är ni och det här är vad ni står för

Nu syns och hörs ni – enligt plan!

Presentation kallar vi den del av vårt arbete där vi jobbar med interaktioner och faktiskt är precis så sociala som den sociala medierna vill att vi ska vara. Nu får vi skörda frukten av vårt arbete i form av fler följare, fler klick eller ringande telefoner. 

Vi kan hjälpa till med att administrera konton och posta artiklar eller inlägg på er hemsida. Vi kan också skriva nyhetsbrev och organisera utskick. Vill ni hellre göra det själva är ni rustade med allt ni behöver i from av planering och material. 

Det finns ingen hejd på hur mycket man kan jobba med sin kommunikation och marknadsföring – här är det bara fantasin (och ibland budgeten) som sätter gränser.


Lite extra boost

Att jobba online med kommunikation är jättekul och givande. Man får nära kontakt med sin målgrupp och det är lätt att interagera. Men det gäller också att ligga i och följa sin plan. Både Facebook och Instagram är tuffa – det gäller att hela tiden vara aktiv i sina kanaler för att många ska se ens material. För att få en extra boost kan man köpa sig mer plats. Via Facebooks Ads Manager kan vi hjälpa er att skapa kampanjer och annonser för ökad synlighet. 

Att hamn högt på google är väsentligt för att era kunder ska hitta er webbplats. Man kommer långt med att ha en välarbetad och optimerad sida men även här kan man givetvis köpa sig lite fördelar i form av Google Ads. Att ha en annons på google är en mycket effektiv metod för att dra trafik till sin sida. Vi hjälper er såklart att sätta upp detta. 


Interaktion med Kunder och Målgrupp

Vanliga frågor om Presentation

Hur mycket måste man posta på Sociala Medier

Så mycket man kan – så länge man håller det relevant. Uttrycket “Add value” är högst relevant här – posta inte bara för postandets skull utan se till att ha arbetat och genomtänkt content. Men det viktiga när det kommer till sociala medier är att vara just social. Att bara posta själv utan att skriva, gilla, spara och kommentera andras inlägg kommer inte ta er framåt. Det gäller att vara genuint intresserad av era följare.


Måste man ha en Blogg på hemsidan?

Vi tycker JA! Men det behöver inte kallas blogg och den behöver inte uppdateras i sann influenceranda 3 gånger om dagen. Men att kontinuerligt fylla på sin webbplats med relevant innehåll är viktigt för att den organiska ranking ska gå upp. Det vill säga att sidan innehåller så bra innehåll att man hittar den via sökmotorerna även om ni inte har betalat för att komma högt. Vidare vill ni ju att era besökare ska komma tillbaka och om det aldrig finns något nytt att läsa tappar de snabbt intresset. 

Nyhetsbrev och Utskick – behöver man det?

Vi säger JA! Att skapa nyhetsbrev och direktutskick är bra ur flera aspekter. Det ger närvaro och igenkänning hos era mottagare. Det är också ett ypperligt sätt att bjussa på specialerbjudanden eller unika produkter som bara era kunder kan få del av. Så länge man håller innehållet relevant och inte skickar ut ett mail om dagen kommer era kunder vilja ha era utskick. 

Ska man ha trycksaker också eller räcker det att synas online?

Det här är en avvägning man får göra utifrån sin verksamhet. Vi har kunder som endast jobbar online men vi har också kunder som har allt från visitkort och foldrar till tryckta prislistor och dekaler. Allt beror på bransch och verksamhet. Generellt sätt så är det ändå något visst med att få något på papper eller en snyggt brandad påse. Även om vi går mot allt mer digitalt kan det vara precis just en trycksak, påse eller brandad tröja som gör att ni sticker ut. 

Köpa marknadföring på Facebook och Instagram – kan ni hjälpa till?

Vi kan hjälpa er att sätta upp kampanjer och annonser som ni sen själva administrerar vidare. Dessa verktyg är väldigt effektiva och ger mycket trafik – det man dock ska komma ihåg är att det är innehållet efter annonsen som räknas i långa loppet. Att någon klickat till er sida hjälper inte mycket om det inte finns ett tydligt budskap när man väl är där.  Att jobba med sitt innehåll och sin organiska optimering kommer man väldigt långt på. Men visst är lite köpta inlägg en bra boost om budgeten finns!

Frågor och Funderingar?